KID FURY

Preview: Maia Campbell On ‘Iyanla: Fix My Life’

Kid Fury November 13, 2012 A Little Something Good 33 Comments

Iyanla Vanzant is out here saving lives and serving souls. On the next episode of her OWN television series, Fix My Life, the author/spiritual teacher sits down with child star, Maia Campbell, who you may remember from the 90s sitcom, In The House or the film, Poetic Justice.

After her late mother, Bebe Moore Campbell, was diagnosed with brain cancer, Maia became addicted to crystal meth and went on a downward spiral. A video surfaced online in 2009 of Maia strung out on drugs and yelling out of a car in the hood.

Now in a healthier state, she talks to Iyanla about the death of her mother, saying she was prevented from seeing her in the hospital as her family thought she would cause problems.

“Maia, you were high,” Iyanla tells her. “Until you can say to me, ‘I did drugs. I ran the streets. I threw my dreams away,’ it will always be about them and you will always be powerless. You gotta own your stuff.”

Source: Living Civil

Like this Article? Share it!

  • Luh Scrappuh’s Neck

    I am SO glad to see Maia cleaned up with some weave back in her head!!!! Remember that ol mugshot when she was extra crackish and strange? I hope she keeps it together, smh…

    • CaramelHottie

      You must not be familiar with her because if you were you would know she has that good ole long indian stuff lol .. No weave needed

      • http://twitter.com/DePharrella ∞ηεℜđ∞Bleeeepn

         psh even the the women with great hair have extensions..no shame

      • Heyboo

        Did she grow out that harriet tubman fro and get it back to her ass in just two years? Because I am thinking not.

        • http://twitter.com/ABitOfKwansLife Yep It’s Kwanzaa

           When did Maia have a fro.. in her mug shot her hair was just messy but it wasn’t short or my texture.

          • CaramelHottie

            Exactly!!

          • heyboo

             Ooop my bad, it looked like a fro to me(MY BAD shit)…either way, she wears extensions and that’s okay lol.

          • http://twitter.com/ABitOfKwansLife Yep It’s Kwanzaa

            Ok yeah I know that’s probably not all her but most of it is..I don’t think her hair has been short since seventeen again and that was shot in 99′

        • CaramelHottie

          I’m guessing you aren’t familiar with her either..

          • heyboo

             I’m very familiar with her, it just looked like a fro to me…la di da

  • NLH

    Only Iyanla has the power to break people down and have them admitting to things like they are on death row.  Looking forward to watching this one.

  • Nyota

    I’m just glad she got clean. Beautiful and talented woman.

  • http://twitter.com/Andr3w_Ezz Andrew Simson

    Can we please petition own to change the title of the show to ‘Iyanla: Get your Life’ ? Because I ALWAYS do, especially with the last episode featuring the cheating preacher.

    Blessings to Maia for sorting herself out. It can only get better!

    • Introspective

      Word. Like times a million especially w that preacher ep. Shit had me shouting at my tv I was so mad at that old regular overweight dude having some 20 odd mistresses in the church. SMH. Iyanla broke that shit down and I’m sure homegirl will be back at church this wknd w Maia…

      • http://twitter.com/DePharrella ∞ηεℜđ∞Bleeeepn

         i saw that episode. i was sickened but when i found out he was penetrated but a man when we was just a little boy, i saw why he felt doing others was wrong and also felt bad for him..she brought the truth out in that video.

    • Jazz

      Sometimes I wonder if these families and scenarios are scripted to make for good TV. Either way I love watching Iyanla break people down from root to toenail. It made no sense how she read Evelyn Lozada’s ass. I mean…she opened up the whole library on that hoe. LOL!

      • http://twitter.com/ABitOfKwansLife Yep It’s Kwanzaa

        Chile that preacher story is a real as can be that ain’t the only church Iyanla should be visiting, most of the time the preachers are playing on the same team as Eddie Long. Iyanla needs to go fix the New Birth congregation if you ask me lol

  • http://www.facebook.com/people/Sherae-Renee/100001700865753 Sherae Renee’

    She’s still so GOOOOOOOOOOOOOREGEOUS! I’m glad she’s getting it together.

  • whatevs

    I’m glad she’s getting her shit together, I don’t always feel Iyanla’s advice (sometimes she says stuff that considering the situation is like “umm”) but I can’t deny she’s real as shit and she will build you the fuck up into a better person

  • CaramelHottie

    I am so happy she’s clean. I have always been a fan since “In The House” and “Seventeen Again”. I’m here for Iyanla and her tough love. Sometimes that’s what you need..

  • Jazz

    I’m glad to see Maia looking like her old self. That mugshot of her looked like a completely different person. Drugs are bad, mmmmkay?

  • Michele Lee

    Iyanla girl…you out here doing God’s work.  Lord knows Maia was in desparate need of a friend when the ” anti-horny ass mother f*kers” video came out. 

    Drugs and Mental issues could be a lethal mix.

  • Meinom

    I hope they had an actual psychiatrist on the show or something because- I don’t think Iyanla is one and Maia actually has a disease.

    • CaramelHottie

      You got a valid point 

    • Heyboo

      To say that Iyanla is exploiting people for fame, TV and ratings is an understatement. I DO enjoy her show though! But you are right, people that deal with schizophrenia specifically should be helping her. Not someone that can get you to tell all your dark secrets with a camera crew and then leave town, that is scary.

      • RiRi

        So what you saying is if Iyanla is exploiting people for fame and ratings then so is EVERY talk show host and most of the news outlets. How can Iyanla and any other host exploit anyone if the people are calling to get on these shows?

        • heyboo

          Well since this post is about Iyanla, I stuck to that. Because all shows on TV are exploitative, but there is too many to count. So back to Iyanla, of course people call to get on the show, but they also reach out to people(celebs) that would bring in the ratings.

          And that whole argument about “You can’t exploit anyone that doesn’t want to be exploited” is damn near the same argument as “I’m a drug dealer and they can’t get hooked on drugs unless they want to be, I just provide a service, if it ain’t me, it’s the next dealer, my hands are clean!” It’s all a catch 22 and no one comes out blameless.

          But I do enjoy the show, Iyanla is great & seems like she means well, but I wonder if she does “check ups” on them afterwards.

        • Meinom

          I think the issue here is that she has a mental disorder- and while others may be exploited-knowingly or unknowingly- it begs to reason that precautions must be made in the interest of wellness for the person with the illness.  She wasn’t making rational decisions because that ability was impaired.  That’s the difference between her and people who are addicts.  Yes both are diseases, but once the high wears off, the individual with only an addiction can usually think lucidly.  Responsibility needs to be taken by someone with her best interests at heart.  I’m not sure if she’s functional or not because I don’t keep up with her story, but I just feel it is irresponsible.

  • Burr

    Oh yea I remember seeing her on the movie seventeen again with Tia and Tamara mowry…I’m glad she is seeking help though…

  • http://twitter.com/DePharrella ∞ηεℜđ∞Bleeeepn

    still waiting on iyanla to fry me chicken 

  • http://twitter.com/DePharrella ∞ηεℜđ∞Bleeeepn

    oh and to add she seems a lil off here..looks great..but that meth got her mind gone.

  • Thefollowerofthesun

    “Maia, you were high” *in thee most gentle & serene voice ever*

  • Nostalgiableu

    That’s the ignorance I talk about!!!!! This woman has had a ruff road due to misfortune and her decision making and ALLL YOU CAN BE CONCERNED ABOUT IF HER HAIR IS REAL OR NOT!!!!! HOW STUPID IS THAT. WHO GIVES A ?$&! IT’S ABOUT HER TRYING TO GET HER LIFE BACK DUMB $&@’s!!!!!!